Nieuwe coupe voor Gijs in Mindelo, Kaapverdie - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Gijs en Lize - WaarBenJij.nu Nieuwe coupe voor Gijs in Mindelo, Kaapverdie - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Gijs en Lize - WaarBenJij.nu

Nieuwe coupe voor Gijs in Mindelo, Kaapverdie

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs en Lize

24 November 2013 | Kaap Verdië, Mindelo

Geen kwaad woord over kapper Alladin in de Oosterparkstraat, maar op reis naar de kapper gaan is toch altijd leuker! Zo ook voor Gijs in Mindelo, Kaapverdie. We herinneren ons een kappertje in de overdekte markt, maar die is zaterdag in de namiddag al dicht. Een mannetje spreekt ons aan en met een mix van portugees (voertaal), spaans, frans en engels wordt duidelijk dat hij wel iemand weet. Hij is al aardig aangeschoten van de grogue (lokale sterke drank), maar lijkt nog fris genoeg om ons te kunnen helpen. Het dametje waar hij ons naartoe brengt knipt niet. In ieder geval niet vandaag en waarschijnlijk ook geen mannen in het algemeen. Ze weet wel iemand anders. Daar brengt ons mannetje ons niet naartoe want "dat ligt ingewikkeld". De volgende kapper is ook dicht. Onderweg kruist een dronken man ons pad, pratend met dubbele tong, maar hij houdt ons gelukkig niet bij. Twee groguemannetjes is teveel van het goede. Gelukkig zijn ze hier rustig in het verkeer, anders was minstens een van beide aangereden.. De derde kapper is open! Nette zaak, goede muziek en Gijs kan gelijk gaan zitten. Een paar muntjes voor ons mannetje en we zijn allebei blij. Half uur later staan we weer buiten met frisse coupe voor Gijs. Heerlijk!

Kaapverdie is prachtig! De eilanden verschillen behoorlijk van elkaar en wij doen er drie aan. Geen strandbestemming, maar vooral natuur en cultuur. En een beetje strand is nooit ver weg, dachten we. Maar dat is toch wel zo. Nooit ver weg zijn de oceaan, wind, muziek, verse vis, grogue en helaas ook armoede. Mooie momenten in Mindelo en op het eiland Santo Antao. Mooie live muziek, leuke ontmoetingen, schitterende natuur, mooie ritjes in minibusjes langs de oceaan en in groene valeien met leuke muziek op, ontbijt met tropisch fruit 'uit eigen tuin', spectaculaire wandeling naar de krater van een uitgedoofde vulkaan en heerlijke vis!

Over een paar dagen door naar Dakar. We hebben besloten dat het daarbij blijft wat betreft Afrika. Onze eerste weken hier waren prachtig, maar intensiever en ongemakkelijker dan we hadden ingeschat. Dat zal in Senegal en Gambia nog sterker zijn. Dus eerder door naar Azie, waar we allebei veel zin in hebben!

• 25 November 2013 - 06:40

Sandra Van Woerkens:

Lieve alletwee!
    Gijs jouw BHDay's laat je mooi achter in Afrika om tegelijkertijd een mooie coupe mee terug te nemen richting Azië.
    Ondanks het feit dat jullie besloten hebben eerder naar Azië te gaan, lees en proef ik ook dat op deze plekken jullie veel moois hebben gezien ", maar ook het werkelijke leven achter de "schutting"
    Op naar weer onvergeterlijke momenten. Liefs sandra

• 25 November 2013 - 09:31

Josine:

Nu willen we natuurlijk foto's van die nieuwe coupe zien :-)!
    Fijne reis naar en in Azië!!

Liefs, Josine

• 25 November 2013 - 10:10

Jose Kroese:

Ha schatten,

Ja, als je haar maar goed zit! Het resultaat telt en je geniet daar natuurlijk nog meer van als de weg erheen zo omslachtig is. In ieder geval geen last van tegenwind als jullie naar Dakar en Azië reizen!
    Fijn, dat jullie zo genoten hebben van Kaap Verdië. Goed om nu lekker door te reizen naar een wat relaxtere omgeving. En mooi om een beeld te hebben van Afrika met alles erop en eraan. Maar er zijn grenzen. Hele voorspoedige reis naar weer een nieuwe wereld! Liefs, mama/José

• 25 November 2013 - 10:34

Jacques:

Goed gekapt op weg naar Dubai. Voor de volgende keer zou je kunnen overwegen een tondeuze mee te nemen. Even het achterkantje voor Lize en gaan met die banaan! Want de kans dat je ooit een dronken kapper tegen het lijf loopt, lijkt mij niet gering, als ik jullie verslag goed lees. Jullie reizen wel van het ene uiterste naar het andere: van de armoede van West Afrika naar de Arabische weelde, als dat maar geen culture shock wordt! Hier wordt het langzaam kouder en maakt de herfst plaats voor de winter. De Sint zal op termijn zijn Pieten wel gaan verliezen en ook de herdertjes mogen niet meer bij nachte worden bezongen. Holland op z'n smalst! Geniet beiden van een veranderende wereld! Liefs, Jacques.

• 25 November 2013 - 11:19

Chiel:

Nergens kun je zoveel horen en leren over de plek waar je bent als bij de lokale kapper. Helaas kun je het alleen niet te vaak doen;-)

Leuk om weer van jullie te horen!

• 25 November 2013 - 14:07

Danielle:

Hey Wereldreizigers!
    Wat een goed en grappig geschreven verhaaltje!
    Ben wel benieuwd naar je nieuwe coupe Gijs :) (Kom maar door met de foto...)
    Veel plezier in Dakar en een goede reis er naar toe!

XX Daan

• 25 November 2013 - 19:39

Rob:

GIJS,
    FOTO!!!!!!!!!!!!
    Hoe ziet kort kaapverdiaans met een briesje er uit?!

Goede reis samen

• 25 November 2013 - 19:39

Rob:

GIJS,
    FOTO!!!!!!!!!!!!
    Hoe ziet kort kaapverdiaans met een briesje er uit?!

Goede reis samen

• 25 November 2013 - 20:47

JOOP:

Dag Gijs & Lize,
    een nieuwe missie, een nieuwe reis.
    De Kaapverden zijn ook geliefd bij de 'Overstekers'. De lui die met een zeiljacht de Atlantic oversteken naar de Cariben. Had natuurlijk ook nog gekund: een heen en weertje als opstappers...
    Met Chiel ben ik het gedeeltelijk eens. Bij de kapper stap je binnen in de achterklap van dorp of wijk. Een beetje kapper knipt én scheert. En met je baardje kun je toch elke dag terecht.
    Lize: complimenten voor je verteltalent.
    Hou zee!

• 25 November 2013 - 21:20

Jesse:

Hoi Hoi Kale!

• 25 November 2013 - 21:27

Jesse:

Oeps mn vorige bericht was opeens geplaatst :)

Herkansing:

Hoi 'kale' gijs en lize

Het moet wel heel erg nodig zijn geweest een kapperbeurtje, Gijs. Zoveel moeite voor de kapper. Ik hoop dat er nog wat haar aan zit..Maar wel n mooi avontuur!

Azie goeie beslissing! Super leuk om van jullie te horen, Ik wens jullie vele mooie avonturen toe.

Misschien lukt het in dubai wel om n paar fotos op de site te zetten??

MZL Jesse

• 29 November 2013 - 07:44

Sandra Van Woerkens:

Gijs, je zal wel denken: BHD..
    Dat is Bad Hair Day, maar met deze coupe is dat passé. ..
    Ik krijg de neiging om de inhoud van het flesje in haar en op lijf te smeren zoals er vroeger werd gedaan...
    Maar misschien is dat juist wel niet de bedoeling :) Ik wacht af.
    Dank voor jullie heerlijke souvenirs. De saffraan .... Toen jacques en ik in Istanbul waren, heb ik veel meegenomen. Sowieso die kruidenmarkten, een waar feest van geur en kleur.

Liefs sandra

• 09 December 2013 - 14:26

Elanie:

Hi reizigers! Leuk om jullie verhalen te lezen! Veel mooie dingen tot nu toe!! Heel veel plezier!!

x Elanie

• 12 December 2013 - 15:24

Gijs:

Dank jullie wel voor de leuke reacties! Helaas lukte het niet om foto's te plaatsen. Stom natuurlijk. Dat maak ik de volgende keer goed. In Kuala Lumpur heb ik me door een Indiër of Pakistaan laten scheren. Hartstikke glad, alleen leent zo'n bezoek zich niet voor een praatje! ;-) Een dezer dagen weer een update, over nieuwe belevenissen!